lördag 22 januari 2011

Hongkong

I går såg jag bilder från Hongkong på TV. Jag blev så lycklig igen, fylldes av den där varma känsla. Som jag hade när jag var där. Det var så fantastiskt att jag flera gånger fick nypa mig i armen för att inse att jag var där. Känslan som jag mest uppfylldes var att allt är möjligt. Förr fanns så många hinder i mitt liv, men nu kunde jag ge mig ut på stan och prova kläder från Dries van Noten, DvF, Balenciaga osv. Och jag kunde köpa om det satt bra - men också avstå.

Alla som känner mig vet att förr var det där inte ens en möjlig tanke för mig. Nu har jag friheten. Istället för att sörja över det liv som aldrig blev, är jag nu en aktiv medskapare av mitt eget liv. Och det smakar ljuvligt. Som varm honung, glittrande och tjockt guldigt.

Det känns fantastiskt och jag njuter av minnet av att jag var där. Och nu!

Inga kommentarer: