måndag 17 januari 2011

Landade i.

Lite funderingar från förra veckan. Blandat med den underbara och ljusa känsla som det äventyr som jag varit med om ger. Och resultatet blir att jag ändå landar i ekonomi. Att slå upp tidningen och läsa att allt blivit så mycket dyrare och blir dyrare ger mig ilningar längs hela ryggraden och jag inser att visst har jag det bra, men jag vill också ha det bra fortsättningsvis. Och jag är vuxen nog att inse att det är jag som styr över mitt eget liv och ser till att det livet som jag lever fylls av glädje.

Det är lätt för mig att vara glad och lättad just nu. Den resa som jag har gjort; så som jag kämpat och inte gett upp har tagit mig till just den här punkten i livet och jag känner mig nöjd och glad.

Jag vill att även framtiden ska vara full av möjligheter och förutsättningar för att göra bra val. Jag har därför gjort om mitt ekonomisystem så jag har örnkoll på varje krona. Min första ambition är att kunna spara så mycket som möjligt inför framtiden.

Inga kommentarer: