lördag 20 november 2010

I did it!

Jag uppfyllde min innersta dröm - med råge och jag är glad. Och om du tycker att jag är ytlig som drömde om att bli smal så kan du väl säga det till mig efter att du vägt 150 kilo. Men jag tänker sällan på det utan är nu så van att jag tar för givet tingens ordning. Idag tänkte jag över det en stund och uppfylldes av varm och skön, ren och skär lycka! I veckan har jag köpt inte en utan två fina bikinis som jag ska ha på min semester. Det är glädje! Att få ha en fin bikini!

I går när jag låg hulkande av illamående i fosterställning insåg jag att mitt godisätande inte styrs av ett bångstyrigt barn djupt inom mig, utan tvärtom. Jag hörde hur personen inom mig krympte mer och mer och skrek av smärta och förtvivlan över idioten som styr den här skutan och som automatiskt sitter och häver in äckligt godis i min stackars kropp. Jag måste helt enkelt bli bättre på att lyssna på min inre röst så att det blir lite vettig kost som jag mår bra på som inmundigas.

Inga kommentarer: