torsdag 17 februari 2011

Förhållandets altare.

Vi kvinnor pratar om att föda barn. Men vänta bara när en man är riktigt förkyld! Då snackar vi smärta! Ibland funderar jag på att skaffa tjej bara av den enkla anledningen att jag helt enkelt blir så trött på mannen, mannen snopp och mannens villkor. För även om mannen rent psykiskt kan ta till sig jämlikhet och allt vad det innebär, så hänger lillhjärnan inte med.

För mig är det här ett problem. När jag inser att jag i så många år haft sex med mannen på mannens villkor och själv vill ta för mig så möts jag av beskedet att jag i så fall måste skaffa en toyboy för mannen får ju inte upp den utan förspel. Och ursäkta, vem har tid med det när man jobbar heltid, har småbarn och ska försöka sova, träna, underhålla familj och en liten men naggande god vänkrets, samt ställa fram mat på bordet? Jag bara undrar?

Är det verkligen inte så att när man går på knytkalas så tar man med sig egen mat och dryck?

Inga kommentarer: