tisdag 30 december 2008

Absinth

Jag har länge funderat på vad jag ska med den där flaskan grönt guld som står i spritförrådet. Där har jag lite av varje godingar; ouzo, cocoslikör, bananlikör, raki (två flaskor!!!) och nåt annat. Har väl länge ställt mig frågan; varför köper man inhemska specialiteter när man är på semester? Cocoslikör låter ju som en lysande idé på Mallis, men i kalla norden? När man bara vill ta sig ett järn?

Så hamnade i alla fall en flaska absinth i barskåpet (det är det där skåpet ovanför kylskåpet...) Jag har kliat mig i huvudet och funderat på när man dricker typ 70%-ig sprit? Som smakar lakrits? Någon?

I alla fall så doppade jag en bomullstuss med rejält med absinth och så la jag den till tanden. Rakt ner i min inflammerade käke letade sig ren sprit och jag blev sådär härligt bortdomnad i munnen. När jag skulle ta bussen så var jag lite groggy och hamnade fel men tillslut rätt. Sitter nu här på jobbet och längtar. Efter en bomullstuss indränkt i grönt gott...

Inga kommentarer: