fredag 12 december 2008

Röda stövlar


Idag satte jag på mig mina röda lackstövlar.

Låter väl förmodligen som ingenting, men idag går jag runt som en symbol för att det faktiskt är möjligt att gå från att vara en förlorare varje dag, till att bli en vinnare.

Det är lite trångt om fötterna, men hela jag njuter av att känna stövlarna på mina ben. Stövlar som jag bara kunnat gå och drömma om förut. Man går ju inte heller direkt ut och köper något onyttigt att stoppa i sig när man har röda lackstövlar. Man tänker ju mer på att benen faktiskt nästan ser ut som att sitta på en barbiedocka. Alltså jisses, mina ben ser inte bara långa ut, utan också hyggligt smala.

Att fötterna förmodligen kommer att kännas som köttfärs när jag tar av mig stövlarna, talar jag tyst om. Min mamma lärde mig att vill man vara fin får man lida pin. Det var på den tiden när hon med en locktång försökte göra lockar i ett hopplöst tunt skandinaviskt blont hår. Alla hade ju lockad lugg när jag var liten. Även vi med små stripor till hår.

Numera har alla stövlar, även de med lite större vader har stövlar. Så vi går alla runt och är symboler för att det faktiskt går att vinna.

Inga kommentarer: