måndag 15 december 2008

Julstress

Av någon konstig anledning så har jag drabbats av akut julstress. Den yttrar sig på så vis att jag hela tiden tittar mig över axeln i tron att jag glömt något. Samtidigt så borde jag ha full kontroll så egentligen skulle jag kunna luta mig tillbaka i stolen och bara andas ut. Och låta alla andra småspringa runt omkring mig.

Stressen yttrar sig också så att jag glömmer bort ord och meningar och om jag inte hela tiden tänker att nu lägger jag den här nyckeln där så kan jag slå vad om att jag slarvar bort något viktigt. Som mobiltelefonen.

Nu kom jag plötsligt på att om jag vill skicka några julkort i år så börjar det bli väldigt bråttom just nu. Sen var det ju den där klänningen som jag såg. Den blir jag också väldigt stressad över...

2 kommentarer:

Veronica sa...

IN genom näsan och UT genom munnen vännen! Jordklotet slutar inte snurra om du inte hinner med allt - jag lovar! =)

Prestationsloppan inom oss gör sig påmind vid jul och resultatet blir en sur och grinig Troi/Veronica.

Känner själv lite stress men har märkt att jag håller den i schack genom att skriva listor och planera veckan före jul. En liten sak var dag och när julen kommer så tänker jag bara njuta, sova, umgås, äta och vara.

önskar dig en stressfri vecka med bara massa mågottsaker!

Kram!

troi sa...

Tack hjärtat!

Ja, nu ska jag andas.

/kram Troi