söndag 14 december 2008

Fokus på målen

I går var en sån där dag där fokus låg på det eviga tjafsandet. Att det helt enkelt inte går att vara överens eftersom vi tycker fundamentalt olika om precis allting. Alltså inte om städning, för där tycker vi lika (jag städar). Inte om matlagning för där tycker vi också lika (jag lagar mat).

Men grundvalarna skakar för vi är inte överens om boendet. Jag börjar faktiskt utveckla hat mot våra få kvadratmeter och det beror på att vi har kontoret i vardagsrummet och en ynka toalett som tre personer slåss om. Dessutom är det den årstiden där jag längtar efter ett bad, men vi har bara en dusch. Jag pusslar och pusslar för vi får helt enkelt inte plats med våra saker så som vi bor idag. Jag vill bo större, men vi bor i Stockholm och där har man inte råd att köpa ett större boende om man inte ska bo ute på landet, dvs med en timmes pendlande in och ut ur stan.
Mitt förslag är att vi skulle flytta till riktiga landet. Dvs till övriga landet Sverige. Det handlar om att jag vill bo såhär:

När vi i själva verket bor med den här fina utsikten:


Inga kommentarer: