fredag 19 december 2008

Stökigt värre

Hela dagen idag har jag haft fruktansvärt ont i magen. Det maler och maler. Jag har försökt med bulle, smoothie och godis. Inget av det hjälpte. Varför säger ingen att laxerande sötningsmedel leder till magont också?

Det händer mycket nu och många rykten florerar. Vår GD ska som sagt sluta och det går rykten om varför. Jag tror faktiskt att jag har fått den troligaste förklaringen nu, och det skulle i så fall förklara mycket.

Jag fick en chock när jag gick ut från kontoret för nu har verkligen julhandeln satt igång. Och som vanligt så sjunker min köplust i takt med att alla andra människor står och rycker i allt. Jag hade dessutom glömt bort att anledningen till att idéerna om vad man ska ge i julklapp tryter inte beror på att man är snål eller har dåligt med idéer. Utan att det jag tänkt köpa helt enkelt inte finns i de affärer jag besöker.

Jag kommer alltså att spendera helgen liggandes i soffan framför TV:n med ett täcke över mig och skaka av sjuk ångest som man får av att inte fullfölja sina skyldigheter.

Snart är julen här!

Inga kommentarer: