måndag 1 februari 2010

Jag kämpar på!

För att hålla ovälkommet sug stånget så har jag nu gått över till "tvåtimmarsmetoden". Och här är ett obs!!! slänger jag in här, för har du ingen karaktär alls eller inte är magsäcksopererad så kan tvåtimmarsmetoden få oanade konsekvenser...

Men jag försöker helt enkelt äta varannan timme. Äta tills jag känner mig mätt eller inser att jag måste vara mätt. Känner jag hunger eller sug däremellan så försöker jag tänka på att sysselsätta mig en liten stund till eftersom tiden går så snabbt att det snart har passerat ny tidpunkt för nytt ätande. Min nya lite bättre kosthållning är för att jag vill verkligen inte dumpa bort mitt liv i sömniga ångor, dels att jag börjar bli orolig för att jag ska sumpa min framtida konsultation.

Och oj vad livet känns bra sen jag bokade tiden.

Inga kommentarer: