tisdag 2 februari 2010

Som ett stressat skinn...

Stiger upp vid sex, stressar en borste genom håret och så iväg med mackan i väskan. Får vänta på pendeln men är ändå på jobbet hyfsat tidigt. Får iväg lite från skrivbordet och lättar strax efter nio. Dags för nästa skift. På dagiset lagar jag pannbiffar med lök och potatis. Tyckte jag hade gott om tid, men allt letande efter ströbröd och annat får tiden att försvinna.

Barnen äter och äter. Älskar mina pannbiffar och det blir två små rackare över. Jag gillar att de gillar min mat. Så disken och jag pustar över att ett kök kan se ut som ett bombnedslag. Sambon hämtar mig med bilen, kör mig till tunnelbanan och jag stressar iväg.

Finner mig på kontoret igen och nu är det dags för skift nr 2. Inser att mackan fortfarande ligger i väskan. Går och tar en kopp te.

Inga kommentarer: