tisdag 8 juni 2010

Ett par få dagar kvar.

Det är ett par dagar kvar sen vet jag facit om jag ska sitta hemma och gråta hela sommaren eller stolt bära gubbmagen i solen för i så fall blir det den sista sol den ser... Och ja, jag vet att man kan spotta i nävarna och kämpa och göra en bukplastik en annan dag, men excuse mig om jag har så tråkigt och torftigt liv att jag tänker hänga upp all spänning på doktorns utlåtande...


Vi hade årsmöte med tomtarna i går och jag kan återigen konstatera att bara för att man är stockholmsinfödd behöver inte det betyda någon slags bildning eller ens finess. Nä, Sverige befolkades av bönder även i huvudstaden. Efter tre koppar kaffe, två bullar, träsmak i baken och öronen ringade av el hit och el dit så tog jag resolut Lilleman i handen och sa att det var dags att natta barnet. Han protesterade naturligtvis milt.


Efter jobbet ska intelligensnivån höjas betydligt i huset, för då ska Lilleman ta med sig en kompis från dagis och vi ska leka!

Inga kommentarer: