måndag 7 juni 2010

Kvalitetsplagg

F*n vad jag gillar kvalitet! I bland så får jag höra att jag köper för dyra kläder, och jag har själv tänkt att sån himla skillnad kan det ju inte vara, så när jag snubblade över de snygga byxorna på MQ så slog jag till. Två gånger.

När jag hade haft det första paret i två veckor så tyckte jag de var snygga och billiga och ville ha ett par till för jag visste att jag skulle slita på dem i sommar. Det nya paret visade sig vara sprucket i sömmarna redan i affären. Eftersom jag är så blyg och tillbakadragen vågade jag inte gå tillbaka med dem ifall nån nävenyttig expedit säger att jag är för tjock om låren, vilket jag ju faktiskt inte var eftersom de redan var spruckna. Så de hamnade i överskåpet därhemma.

Nu har det första paret för andra gången spruckit i bakfickan. Första gången lagade jag dem men nu har andra bakfickan spruckit och jag får antingen backa hela vägen genom pendeltågsfärden så att ingen ser min bak, eller ta på mig mina gympabyxor.

I vilket fall så ska dessa och de andra byxorna hamna på byxbål i kväll. Och jag ska aldrig mer köpa icke-kvalitet.

So there...

Inga kommentarer: