torsdag 3 juni 2010

Spännande upplösning!

Jag såg upplösningen på Winther i måndags. Jag hade ju sett fram emot den i en vecka och när timmen var slut så satt jag som en fågelholk. En ganska arg sådan! För vad var det som hände? Varför var ungefär alla trådar hängande tomma i luften utan något som helst svar?

Jag tillhör också den där kategorin människor som kan reta mig på att vissa filmer läs: amerikanska ska förklara allt in absurdum så man känner sig idiotförklarad flera gånger om. Men att gå från det till att behöva tänka ut hela plotten i huvudet är ett lite långt steg för mig. I den här serien så kan Winther stå i motljus i en kvart och röka en cigarett medan jag ska behöva tänka mig tolv år i ett spanskt fängelse och vad som ligger i begreppet "idiotiska lekar" utan någon som helst ledtråd. Mer än att mannen är mördare. Och homo? Eller var han inte det? Han hade ju pökat frugan? Eller vem var det som gjorde det egentligen?

Så jag satt där och funderade ett långt tag, ganska irriterat. Så fick jag en snillerblixt och vänder mig mot sambon. I samma ögonblick som jag formulerar meningen hör jag:

"Varför gick han den där där? Och vem var det som stod där?" om huvudpersonen.

Så frågorna lever obesvarade...

Inga kommentarer: