söndag 13 mars 2011

Njutningarnas helg.

Eftersom jag till vardags oftast har för många järn i elden, är helgen i familjens sköte närmast heliga. Inte jämt men då och då. Som nu. Sambon vilar lite, lillemanr bänkad framför storbildsteven och jag halvligger framför tjockteven och kollar in Tilde de Paula som är en mjuk och skön programledare när man är lite yrvaken. Så dricker jag Mollbergs ur swedish grace. Jag är bra på att ta det lugnt, men jag kan också vara väldigt effektiv. I dag kommer vi förmodligen att börja peta lite på paketen som väntar i sovrummet.

Vi har faktiskt varit utan överskåp i köket i snart ett och ett halvt år. Ändå känns det inte alls så speciellt länge och jag har faktiskt trivts med köket i dess nuvarande form så det är ingen brådska.

Förresten har jag en ny valuta nu för tiden. Allt jämfört med en resa till värmen. Man handlar liksom inte så mycket då.

Å andra sidan har jag allt jag behöver!

Inga kommentarer: