måndag 14 mars 2011

Sjukhussoppan.

I går gjorde jag sjukhussoppa i en stor jättegryta. Inte så mycket för att jag behöver gå på diet. Det behöver jag egentligen inte (mer än i mitt eget huvud). Men däremot är det skönt att ha färdig lunch sådana här dagar när man bara ruttnar på att springa ut på stan och köpa nån burgare eller gå ner i personalmatsalen och äta nåt för dyra pengar.

För ett tag sen bestämde jag mig för att jag skulle börja investera mina pengar för att de skulle växa snabbare. Sen jag skickade efter info om kapitalförsäkring kan jag upplysa att börsen har dykt och dippat några gånger sen dess. Inser att jag har för lite pengar för att jag ska våga bli av med dem på nåt sätt och därför får bankräntan duga tills jag känner mig tillräckligt våghalsig.

(Eller när det är så billigt att jag bara måste gå in. Vilket min sambo säger till mig att det är nu.)

Inga kommentarer: