onsdag 28 januari 2009

Just idag är jag stark!




Jag är så otroligt lycklig över att jag är opererad! Nä, en operation tar inte bort alla problem i världen och allt löser sig inte automatiskt bara för att man genomgått en operation. Men ibland blir jag bara sådär lycko-rusig, jag dansar inombords och känner mig som en mångmiljonär då jag inser att jag faktiskt fått livet tillbaka och att allt just nu är såå mycket lättare!

Jag vet att det är lätt att uttala sina känslor om överviktsoperationer, speciellt efter alla program som varit det senaste året. Ja, heck yeah, det är ju lätt att uttala sina känslor om alla som inte passar in. Det är så lätt att spotta på nån som tar upp mer plats än den ska på buss och tåg, för att inte tala om flyg. Men den som tror att det varit en lätt resa att lägga på sig 60 överviktskilon behöver nog kolla huvudet, kanske alla flaskor inte står i backen?

I vår tid så förfasas vi över de heroin-chicka, det smala anorektiska. I smyg är alla avundsjuka för man tänker att de personerna har kontroll över sitt ätande. Det innebär att vi som dragits med övervikt står på andra sidan skalan; nämligen de utan kontroll.

Ingen kan ha mer fel. Det krävs en hel del kontroll för att klara av att ge sig ut på stan för allmän bespottning.

Men idag så ler jag faktiskt åt mig själv! Jag är glad över att jag faktiskt satsade på mig själv och unnade mig livets stora gåva, nämligen livet...


(bild: terry richardson)

Inga kommentarer: