torsdag 15 januari 2009

Sura bilar

Jag läser med stort intresse att de sura bilarna (de är fantastiskt goda!) ger sår i munnen när man äter mer än en påse. Vissa vittnar till och med om att tungan sväller upp. Många av dessa konsumenter har nu oroligt skrivit till bilfabrikanten för att fråga om det verkligen ska vara så. Att man kan tillverka ett godis som ger sår i munnen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2309499.svd

Nu väntar jag med stort intresse på nästa artikel som handlar om att bananrepubliken Chiquita har blivit uppringd av oroliga konsumenter:

-Godmorgon och välkommen till headoffice! Vad kan jag stå till tjänst med?
-Hej! Jo det är så att jag åt en färsk ananas häromdagen...
-Jamen vad trevligt! Den var väl söt och god?...
-Ja, det var den förvisso...
-Och saftig naturligtvis?
-Ja. Men jag fick liksom sår i munnen. De grova fibrerna har gjort att min tunga nästan helt svullnat upp. Ska det verkligen vara ?

Inga kommentarer: