onsdag 14 januari 2009

TV-kvällen tisdag 13 januari

TV-kvällen började med att jag missade 20 minuter på Top Modell 11. Sambon gnölade naturligtvis och skulle i detalj veta vad som är så intressant med Top Modell. Det är ju väldigt svårt att förklara för nån som inte är insatt; men jag älskar verkligen att se programmet. Vad det är som biter tag i mitt intresse vet jag egentligen inte. Men jag brukar längta till fotograferingen och därefter juryns bedömningar.

I pauserna tvingades jag se ett program med några munkar som tydligen var datoriserade. Den ena munken sa lite melankoliskt att han inte riktigt visste om datorn avlastade honom från jobb eller i sig skapade nya jobb för honom. Det var ju riktigt underfundigt sagt!

Sen intresserade vi oss för ett program, vars idé är att få dryga Stockholmare att få upp intresset för Nyköpings bostadsmarknad. Haha, här finns det minsann också fina hus som kostar skjortan! Sambon började genast kolla upp objekt på nätet för han menade att läget är ju ypperligt om vi vill ha en liten sommarstuga. Pha!

Musikministeriet på tvåan därefter var ganska intressant. Jag tyckte att vi fick se alldeles för lite av den där videon där Rammsteins Till Lindeman var i det närmaste naken. Och långhårig. Jag får väl lära mig att leva med det där långa håret... Men alltså jösses vad hans kropp är stor och glansig.

Här skulle jag egentligen gått och lagt mig, men efter ihärdigt zappande fastnade jag framför ett program som var en google-utbildning. Jag drar mina egna slutsatser att Google måste vara ett av världens mäktigaste företag. Kanske det mäktigaste? Dock kändes reklampauserna för många såhär sent på kvällen att jag faktiskt gav upp efter en stund och gick till sängs.

Fan. Jag borde byta yrke till TV-recensent!

Inga kommentarer: