fredag 5 juni 2009

Ace of spades...


You know I'm born to lose,
and gambling's for fools,
But that's the way I like it baby,
I don't wanna live forever,
And don't forget the joker!

Jag har skickat iväg bokföringen till revisorn och i kväll åker vi över med pärmarna. Det känns så otroligt skönt att få lämna iväg det. Jag har gjort mitt bästa och suttit och svettats över siffrorna. Det värsta är att jag är ju siffermänniska, så när jag väl dyker in i det är det kul. Men i gårkväll var det ett massivt motstånd inom mig eftersom jag var mentalt oförberedd för ännu en nattmangling.

Jag ringde revisorn och nu är jag alldeles hög för jag har ju telefonfobi för såna saker. Men det går inte att smita undan och låta nån annan ta ansvar i och med att det nu är jag som styr min skuta; jag är vuxen och tar ansvar för mig själv, min ekonomi och min familj.

Det går helt enkelt inte att smita undan längre.

Inga kommentarer: