tisdag 9 juni 2009

Miniracing.

Lilleman tog god tid på sig att somna igår. Han låg med sina stora blå ögon vidöppna och man såg hur han låg och tänkte.
"Jag tänker på ingenting..." sa han när jag frågade.

I morse var han uppe med tuppen och skulle köra några varv på sin racerbana som vi byggde upp igår. Den tar upp precis hela golvet i hans rum och därför brukar den ligga i en kartong. Men igår hade vi väldigt kul med den. Vi tog några varv till nu på morgonen.

Jag älskar att köra bil. När jag var yngre körde jag miniracing två gånger i veckan och jag var ute och tävlade när tillfälle gavs. Den hemliga anledningen till att jag vill bo större är att jag vill få plats med en riktig miniracingbana där jag kan få köra varv på varv. Och känna lukten av lödtenn när man får löda ihop sin kraschade bil!

Inga kommentarer: