söndag 7 juni 2009

Söndagsblues...


I fredags gick jag tidigare från jobbet för jag mådde verkligen öken och insåg efter en stund i vilorummet att jag måste hem. Hela veckan har varit alldeles utmattande och jag kände att jag hade sjukdom på gång i kroppen.

Nationaldagen firades i pyjamasen. Jag gick här hemma och vräkte i mig godis och andra onyttigheter. Lilleman blev också sjuk och spydde ner baksätet på bilen. Vi fick bära in honom och han var helt borta i feber. Så vi satt här på kvällen och viftade med våra flaggor...

I dag tog vi en liten promenad på Södermalms små trånga bakgator och tittade på pyttelilla huset och utsikten. Vi åt en helt ljuvlig glass på Fjällgatan. Oj vad god den var. Italiensk hemgjord glass och jag var helt tagen av den ljuvliga smaken. Vi delade naturligtvis en och när Lilleman tackade nej till glass förstod jag vad det var frågan om.

Han somnade på vägen hem och nu kollar vi in valvakan och har njutit lax med fetaoströra. Jag samlar kraft inför kommande vecka. Veckan innehåller en del utmaningar men jag vet att nästa helg kommer vi att vara glada och njuta av ännu en helg!


Inga kommentarer: