torsdag 25 juni 2009

Funderingar inför semestern.

Egentligen är det underligt hur tankarna svänger så fort värmen kommer och det börjar bli dags för semester. Jag har i princip inget köpbehov av saker just nu, även om jag inte direkt slutat handla något. Men jag tittar på kläderna på rean och inser att det är så mycket att det skulle ta mig eoner av tid att gå igenom. För att hitta det där. Känns bättre att gå hem och glo i min egen garderob.

Samtidigt blir jag lite sorgsen av det för jag inser hur mycket kläder jag har som varit "måsten" och där prislapparna fortfarande sitter kvar. För fina att använda? Nej, passar helt enkelt inte in i min livsstil med kontorsjobb och som småbarnsförälder. Som hellre njuter på landet än på en rökig pub. Konstigt nog är mina kläder alltid snygga kläder att stå och hänga på en bar med.

När jag sen ska gå på bar, en gång i halvåret, då har jag ingenting att ta på mig. Snurrigt helt enkelt.

Men nu känner jag mig ganska trött och väldigt lat och jag vill egentligen bara hem i hängmattan och njuta av en iskall och god drink.

Inga kommentarer: