måndag 1 juni 2009

Vilket väder!

Jag njuter i fulla drag!

Jag fick bland annat en zen stone i morsdagspresent. Och om nån nu undrar vad det är så är det precis vad det låter som; en Zen Stone. Man blir härligt avslappnad och njuter av naturen med den på sig.

Jag tog en extra lång lunch och gick ner i Nacka strand och så följde jag strandremsan längs med hela vattenlinjen och upp i skogen upp på ett berg, där stod jag och såg ut över det blå. På ett ställe låg några husbåtar utslängda. Jag tänkte att fan! så här ska ju livet vara.

Inte en massa upprepningar av det man gjorde igår utan saker som naturligt följer på det man gjort. Så om man vaknade ombord på en husbåt så får man stiga upp och sätta sig på däck och fiska upp dagens lunch.

Jag har planerat nåt supergott till middagsbjudningen ikväll. Inspirerad av det jag hade i lurarna under promenaden: "en dag ska ni alla få sprängd anka till lunch. Jag har den fasttejpad runt kroppen!"

Åh det ska bli så gott så varenda smaklök härifrån till Hongkong ska gråta ikapp av längtan!

Inga kommentarer: