torsdag 15 oktober 2009

Budgettankar.

Jag rådbråkade Mats hjärna igår. Han är ibland klok som en bok. Jag drog mina funderingar om sparande och redan spenderade pengar som jag funderade över häromdan. Han kallade det för budgetering. Att man budgeterar till olika saker som man tänker köpa.

Så jag insåg att jag kan inte bara ha ett sparande i en buffert, för det skulle innebära att den dag jag når mitt mål skulle en stor del av pengarna som jag sparat ändå vara budgeterade till diverse diskmaskiner och spisar. Jag måste helt enkelt lägga undan en buffert och samtidigt ha ett sparande till budgeterade saker.

Eftersom jag uppnått mitt årsmål att lösa alla mina lån och krediter så är det ju bara till att hoppa på nästa mål. Och nu vill jag spara en buffert och ett sparande för spendering. Jag återkommer med summorna. Önskemålen är däremot många. Det är lite lön som ska fördelas på mycket.

Inga kommentarer: