onsdag 14 oktober 2009

Ekonomisk uppryckning.

Alltså det kändes riktigt gott att avsluta två krediter idag och jag klippte två kort, varav Lindexkortet var det ena. Åh vilken känsla av frihet!

Samtidigt är jag förundrad över tankens kraft. När jag i början av november förra året började med mitt ekonomiska system var jag en ekonomisk ruin. Jag var skuldsatt upp över skorstenen och fick låna pengar av min sambo som tjänar mindre än mig och jag började med SMS-lån. Det blev en väckarklocka som ringde rätt hårt.

Där och då bestämde jag mig för att jag skulle bli skuldfri. Lösa mina krediter och börja lägga lite pengar på hög. Det har varit en lång och mödosam väg men samtidigt så har jag hela tiden varit övertygad om att jag kommer att lyckas. Jag har visserligen lagt på mig några kilon för när jag slutar handla snygga små kläder försvinner liksom incitamentet att hålla vikten på nåt konstigt sätt.

Vissa månader har jag haft räkningar på uppåt 20 000 kronor. Toppnoteringen ligger på december och augusti med 20 500 kronor i räkningar, amorteringar och räntor. I genomsnitt har jag under tio månader, november till augusti betalat räkningar på 15 379 kronor. September låg på 8 371 kronor vilket är fantastiskt i sammanhanget. Jag räknar iskallt med att oktober blir ännu billigare.

Åh vilken lycka. Och i morse snöade det också. Kanske skulle man rymma utomlands?

Inga kommentarer: