tisdag 13 oktober 2009

Lusläst bankutdrag.

Jag fick en plötsligt lust att lägga undan resterna av förra lönen så att jag inte speedshoppade iväg den när den kom. La in den på ett gammalt konto på samma bank. Efter ett par dagar hade de dragit 38,75 kronor i en avgift. Tänkte inte mer på det, förrän jag i dag kollade bankutdraget noggrant och insåg att de dragit ytterligare 38,75 kronor med ett par dagars mellanrum samt 116,75 i en annan mystisk avgift. Jag ringde banken och fick tala med en jättehjälpsam kille. Han berättade att det var en bankavgift för att jag betalade räkningar.

Jag hade ju betalat fackavgiften 90 kronor och då tog banken ut 38,75 kronor från det här kontot. Jag har av nostalgiska skäl haft det kvar eftersom det var mitt första bankkonto. Men nu bad jag honom avsluta det. Han tyckte nog också att det var bäst så. Visst behöver min bank alla pengar de kan få nu i lågkonjunkturen och krisen i Estland, men att ta mina surt förvärvade slantar känns inte alls bra.

Jag passade också på att sänka en av mina krediter med 10.000 kronor. Jag är inte riktigt redo att klippa just det kortet ännu, men sänker jag krediten så lockas jag inte att använda pengarna. Snacka om att känna sig nöjd med tillvaron just nu!

Inga kommentarer: