onsdag 28 oktober 2009

Halloween.


Barn är helt underbara. Och lite tokiga.

I helgen var vi i ett stort köpcentrum. Vi frågade Lilleman vad han skulle klä ut sig till på Halloween som de firar på dagis (idag). Han kom med en lång och omständig förklaring som gick ut på att han kunde minsann inte klä ut sig för då skulle ju barnen på dagis tro att han var ett spöke (eller liknande). För säkerhets skull gick vi till ett par affärer och pekade på kostymer, men han vände på klacken och gick.

Så igår kväll när jag hämtade lille ängeln på dagiset så sa jag: "Vad ska du göra på halloween imorgon?"

"Då ska jag vara häxa!"
"Jaha, och vem har du berättat det för?"
"Det sa jag igår vid lunchen. Till de andra stora barnen."
"Jaha, och hur ska det gå till då? Du har inga kläder..."
"Men mamma. Det får ju du åka iväg och köpa imorgon innan jag ska till dagis..."

Hehe.

Efter lite lirkande var det en jättesöt trollkarl som jag släppte iväg i morse. Med stjärnor på armarna, trollstaven i högsta hugg och hatten preparerad med en kanin; var han den sötaste lille trollkarl man kan tänka sig. Och en stressad och glad mamma pustar ut.

Inga kommentarer: