måndag 12 oktober 2009

Tankeväckande.

Jag tyckte det här var intessant angående livspusslet.
Efter helgen konstaterar jag att om man inte befinner sig på ett Ikea, byggvaruhus eller på Drottninggatan/NK under en helg så är man i minoritet nu för tiden. Alla verkar spendera helgerna med att inhandla nya saker i alla helgöppna affärer.

Jag funderar själv på mina inköp som jag vill göra, och i huvudet funderar jag på hur jag egentligen ska resonera angående inköpsbehov. Fundering: Om jag behöver/vill ha/ska införskaffa en diskmaskin; har jag då per definition redan köpt den om jag lägger undan pengarna som ska gå till den men väntar med att inhandla den? Har jag då egentligen redan spenderat pengarna men ändå inte har någon diskmaskin? Hur ska man egentligen resonera när man lägger undan och sparar pengar, och är det ens möjligt att spara när man fortfarande befinner sig i en familjeuppbyggnadsfas?

Inga kommentarer: