måndag 26 oktober 2009

Ny ekonomisk planering!

Jag har gjort upp en ny ekonomisk planering i excel. En preliminärrapport är att kommande år ser väldigt bra ut! Det kommer att bli många sköna slantar att lägga på hög nu när de inte längre går till amorteringar och räntor. Jag har även föreslagit att vi under vintern ska ställa av bilen. Det känns så bökigt med byte till vinterdäck, oljebyte och försäkringar, bensin och jag vet inte vad för andra utgifter i samband med en bil som känns tämligen onödig precis just nu.

Men även om jag nu kan spara till en buffert så är jag samtidigt full av shoppinglusta. Jag vill ha nytt sånt och sånt och sånt. Allt alltså. Hur ska pengarna räcka åt till allt? Jag vill göra en planering av kommande investeringar men egentligen känns allt lika nödvändigt. Eller onödvändigt, beroende på hur man ser det. Och det är väl egentligen den tunga biten. Att jag har allt jag behöver. Redan.

Inga kommentarer: