måndag 19 oktober 2009

Stickor och strån.

Jag anser mig i normala fall vara en väl balanserad människa. Jag skulle till och med kalla mig för svensk-lycklig. Jag har inga stora skulder, jag har ett jobb jag trivs med. En underbar liten grabb. En familj och en släkt som är rolig och lite tokig. Men med stora friska hjärtan. Jag har hälsan. Jag älskar att vara ute och röra på mig. Jag har ett förhållande sedan 17 år tillbaka med en stabil människa.

Men så finns det dagar varje månad. De går att räkna på ena handens fingrar. Dagar när jag bara vill dra en gammal filt över mig. Sitta och titta på femton avsnitt av Angel på raken. Glömma och gömma. Vid dessa tillfällen skulle jag kunna starta ett världskrig för att omgivningen helt enkelt är för mycket. Istället för att backa så är omgivningen två millimeter ifrån mig, konstant, och surrar och kräver och tar och aldrig någonsin ger.

Nu har jag ett dilemma. Ska jag sälja min familj för att slippa tredje världskriget eller ska jag ta in på hotell när jag på väg hem från jobbet tänker att: "näe, det här går nog inte..."

Jag vet helt enkelt inte hur jag ska göra.

Eller ett spa? Jag kanske ska ta in på spa?

Inga kommentarer: