lördag 4 april 2009

Ett löfte till mig själv...

Jag har städat bilen. Först utanpå och sedan inuti. Det är faktiskt nyttigt att lägga ner lite tid på sina saker, underhålla dem lite sådär lagom. Och då snackar jag inte om de tusentals kronor som vi lägger i reparationer på att bilen ska vara körklar, utan vanlig hederlig tvätt och dammsugning. Man rensar tankarna på ett annat sätt och man tänker också mer på värdet av ens saker.

För att fortsätta med bilen, det är en av mina bästa investeringar. Jag älskar limousinkänslan i vår silverfärgade BMW. Hur motorn spinner och hur jag är kung på motorvägen i mitt åk. Hur jag stiger ut ur bilen utvilad efter flera mils körning då den går tyst och sätena är härliga breda och av skinn.

Och då inser jag också att jag faktiskt är himla glad över min tand, att det gick att rädda den fast den var så illa däran! Och jag gillar faktiskt min tandläkare.

Därför är mitt löfte till mig själv att innan jag köper någonting annat så ska jag se till att jag betalat av min tandläkarräkning först och främst! Så! Det kommer att göra ont och vara jobbigt, men jag ska verkligen klara av det här!

Inga kommentarer: