torsdag 2 april 2009

Jag är min egen värsta fiende.

Klockan är nu strax efter elva och jag har köpt och ätit godis. Detta är ingenting jag är stolt över, men faktum är att en stor del av min styrka att hålla emot försvann ut i tomma intet.

Jag läste ett inlägg av en kille som träffat en tjej som var tjock förut och som nu hade gått ner i vikt. Han skrev att hon hade en sån mycket större personlighet och hade odlat så mycket intressantare saker när hon inte kunnat vara utseendefixerad under sina tjocka år. Han tyckte att hon var inte alls lika ointressant som andra smala tjejer han varit tillsammans med.

Jag antar att killen är ganska ung. När man är gammal som jag är så spelar det egentligen inte så stor roll vad man har för personlighet. Du förväntas gå till jobbet, betala räkningar, hämta och lämna barn på dagis, ta semester och åka till Skåne som alla andra miffon gör. Oh glömde jag ställa upp på sex med sin partner då och då. Med glädje. Eller åtminstone nån slags lust.

Faktum är att tidigare så åt jag mig mot en för tidig död. Nu känns det som att det är många långa månader lagda till år av fattigdom och träldom som väntar. I en livets otroligt inrutade och skittråkiga karusell.

Fan. Godispåsen är slut. Bäst att ge mig ut på ny jakt...

Inga kommentarer: