torsdag 16 april 2009

Millimeterrättvisan kommer inte att införas i år heller...

Just nu blir jag alldeles knäsvag och är nästan beroende av att lyssna till underbar bred skånska. Fan jag älskar verkligen Bob Hunds senaste skiva! Kan någon verkligen sätta ord på känslor bättre än följande textrad knyckt direkt från skivan:

Ja, ja… det var jag. Utkastad som gud skapade mig
Men det stod inget om religion i polisrapporten
Det enda som hända var att mina fyra sista siffror
Blev mitt otursnummer
Försäkringskassan kämpar fortfarande för att förstå
Hur min kropp kan vara överbefolkad av röster
Samtidigt som min själ detonerar av ensamhet.
En dag ska ni alla få sprängd anka till lunch
Jag har den tejpad på kroppen
Jag anser dessutom att okända är helt och hållet på min sida

Egentligen har jag bara ett ord att tillägga:

Fantastiskt!

Inga kommentarer: