måndag 9 augusti 2010

Back in business!

Och jag kan inte låta bli att föreställa mig att jag lever i ett parallellt Universum där jag slungas från nutid till nutid. Nu är jag här liksom... I går satt jag och drack en kopp kaffe och funderade över om det skulle bli segling eller bada. Eller inget. Eller båda...

I natt kom Lilleman inte till ro. Han började gråta och så tittade han på mig och sa: "Jag önskar att du aldrig blev farmor... jag vill att du alltid ska vara så här fin!" Jag tittade på min femåring och mitt hjärta svämmade över av kärlek och jag insåg att han med sitt stora fina hjärta nån gång kommer att göra någon annan än mig mycket mycket lycklig! Vi tog det i alla fall extremt lugnt och låg och kramades och pratade och han fick dricka precis så mycket han behövde och tillslut så somnade han lugnt in. Längtandes efter morgondagen. Han sa innan han somnade att han önskade att det alltid var morgon...

Jag såg förresten tips på hur man ska hålla semesterkänslan kvar in i vardagen. Här kommer ett par tips till:
- Sätt dig på Centralstationen och invänta ett tåg.
- Gå ut vid kajen och ät den där inplastade mackan som du bredde i går.
- Fortsätt grilla!
eller om du brukar bo på vandrarhem på semestern:
- Ät mamma Scans köttbullar med sönderkokta makaroner till middag i dag.
-Drick ett glas vitt, tisdagskvällen till trots.

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Ungar! :D

Ett glas vitt närhelst - eller rött - vad gör det?

troi sa...

Precis!