tisdag 31 augusti 2010

Jag och teknik.

Alltså jag har inga problem med tekniska prylar. Faktum är att hemma hos oss så är det jag som meckar ihop nya TV-n, pluggar in Wii- spelet och håller igång nätverket.

Not.

Eftersom jag inte vill surfa på jobbdatorn kom jag på att man kan ju skaffa en iPhone och lattja med den när man får tid över. Synd bara att det råder radioskugga över mitt rum, toaletten och sittgruppen utanför kopiatorn.

Suckande stänger jag av telefonen och bestämmer mig för att kopiera lite papper istället. Det är ju mitt jobb, liksom. Första kopiatorn börjar energiskt tugga i sig mina original. Så pekar den på att ett papper har fastnat nånstans och så visas en karta och bild ungefär på vart mina papper kan befinna sig. Jag börjar öppna, stänga och smälla igen lock på lock tills jag bestämmer mig för att strunta i den skrivaren och gå till nästa. Kopiatorn är felanmäld. Till den tredje är det kö.

Ja, jag jobbar på U-landskontoret ifall någon undrar.

Inga kommentarer: