fredag 13 augusti 2010

Problem med nuet.

Jag har problem med nuet. Jag skulle gärna vilja byta jobb, men samtidigt så ska jag operera mig om en och en halv månad med allt vad det innebär. Det känns inte så motiverande att byta jobb mitt i liksom. Samtidigt har jag svårt att njuta av jobbet just nu eftersom jag faktiskt vill lämna det. Då jag ändå försöker befinna mig i nuet blir det att jag ska handla en massa saker för att vara förankrad i här och nu. Därav misstänker jag att det här "leva i nuet" som vi får oss till livs egentligen är ett kommersiellt jippo påhittat av de som vill att vi ska handla. Kapitalisterna alltså.

Uppdatering: Samtidigt som jag skrev inlägget insåg jag att jag faktiskt kan använda nuet till att slipa på min CV, kolla annonser, odla en tanke på vad jag istället vill göra samt påbörja min livsuppgift.

Inga kommentarer: