tisdag 17 augusti 2010

Klump i magen av allvar...

Jag börjar faktiskt känna mig lite orolig för min attityd. Inte för att jag är en slösa, det är jag absolut inte! Inget kan vara mer fel!

Nej jag är mer "Kung i baren". När jag har pengar lever jag som om det inte fanns någon morgondag och när jag inte har pengar så fixar jag det med. Men mitt stora problem är att det blir liksom inte så mycket sparat när man är Kung i baren. De där pengarna som skulle gått till grundplåten till en bil går till kaffe, godis, semesterresor och kläder. För att jag är totalt oförmögen att leva som den asket jag egentligen är. Jag är blott en statsanställd med en liten men fast inkomst; ingen miljonär, egen företagare eller på något sätt adlig med jord och skog.

Jag gick precis runt och klappade mig på axeln för att jag lyckats spara och vara duktig den här sommaren. Tills kontoutdraget kom. Och jag mindes. Att jag faktiskt spenderat som om jag vore Kung. Om så bara för en sommar... Och nu känner jag oron krypa på mig.

Inga kommentarer: