måndag 30 augusti 2010

Huvudbryderier.

Ibland är det så skönt att använda huvudet extra mycket. Jag har precis gjort en ekonomisk uppdatering och jag konstaterar med liksom en axelryckning att jag lever på stor fot. Samtidigt så har jag en sån där härlig hål-i-huvudet-inställning att det löser sig. Och så nånstans gnager oron - fast jag är totalt oförmögen att göra något åt saken. Jag kan tex. tänka att den här helgen har jag verkligen avstått från att handla något, men så för jag över siffrorna i ekonomisystemet och inser att det jag tycker är att avstå från något skulle nog de flesta kalla överkonsumtion.

Minuten senare funderar jag på att boka de där billiga flygbiljetterna som SAS har släppt. Ja nånstans så är jag min fars dotter och jag är född med fler manliga sidor än kvinnliga, det har jag ju förstått. Med detta menar jag att kvinnor oftast är mer sparsamma än män.

Inga kommentarer: