onsdag 11 augusti 2010

Rökning...

Jag måste bara gnälla över det här med rökningen också. Men vad är det med alla fina tonårsflickor och pojkar och det där fula de ska ha i munnen? För ett tag sen var vi på Quiz och jag lovar det kändes som att hela kvällen blev förstörd då bakgården, istället för att dofta varmt regn och öl formligen stank av ciggarettrök som låg som ett moln runt oss. Unga människor kedjerökte den ena giftpinnen efter den andra. Tillslut gick jag i alla fall därifrån för jag pallade helt enkelt inte med röken.

I går upplevde jag ungefär samma sak. Jag vallade femåring på Ung08 i Kungsträdgården och jag insåg att rökandet var väl utspritt även över våra 08-barn. Men är det bara jag som tycker att det ser lite tokigt ut med en femtonåring som står och suger på en äcklig cigg? Vad mig anbelangar så kunde tobaken bannlysas och förbjudas enligt lag. Jag hatar tanken på att min lilla oförstörda gosse ska växa upp med dessa illaluktande och giftiga stinkpinnar. Förbjud nu!

Inga kommentarer: