måndag 9 augusti 2010

Ett djävla tjat!

"Amen har hon inte tjatat nog om överviktsoperationer och skit snart?" tänker säkert många nu när min blogg helt kommer att förvandlas till upploppet inför bukplastiken. Innan operationen ska jag gå ner några kilon, fortsätta att vara frisk, stark och pigg och glad som jag är nu.
Pengar måste sparas en masse och jag måste bli godisfri (igen).

Jag har haft sommarledigheten på mig att tänka och vända och vrida på argumenten i mitt huvud (eftersom ingen människa runt omkring mig på allvar vill bolla idéer). Men jag har kommit fram till att jag måste göra bukplastiken för min egen personliga del och att jag kommer inte att få en ledig stund i huvudet förrän den är gjord. Förmodligen inte efter heller men jag tänker inte bejaka detta faktum just nu. Men vad man kan göra med de pengar som den där plastiken kostar mig är väl det som svider allra mest. Jag tänker bilar, resor, upplevelser, renoveringar, möbler och hus och radhus. Men sen är pengarna borta och jag sitter där med min vardag och med mitt liv och ska försöka leva det på nåt slags vettigt sätt.

Det blir en operation i alla fall. Sen... en gång i framtiden, då kan vi snacka ny bil, resor, hus och liv.

Inga kommentarer: