måndag 9 mars 2009

Att landa mitt i livet!

Jag har verkligen växt fast i mitt hem! I helgen klarade jag helt enkelt inte av att duscha och sätta på mig fejset för att gå ut och dricka GT. Insåg att jag kunde sitta hemma i mjuka soffan och med drinken och se en juste rulle istället.

Och så är det här i livet ibland. Man klarar helt enkelt inte av omvärlden utan måste ägna sig åt sig själv. Däremot känns det skönt att jag faktiskt fick välja själv, som den vuxna kvinna jag är. Min sambo tog på sig fulla barnansvaret som om jag inte varit hemma och han la Lilleman och söndag morgon fick jag en välbehövlig sovmorgon. Det kallar jag verkligen lyx! Tack min älskling!

Det gjorde att jag i dag kunde njuta av att det var måndag och att vakna till en ny dag. Jag stod och andades in luften vid busshållplatsen (och visst är det vår i luften?) och njöt av ljuset.

4 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Låter härligt tycker jag! Ett glas vin i mysbrallor framför en bra rulle är guld värt!! =)

De är vår, jag har cyklat idag!!!

troi sa...

Jamen jag menar det! Nu vill jag köpa en ny cykel då min förra blev stulen i oktober. Jag gillar att cykla!

/kram troi

Veronica sa...

Våren ligger och vibrerar i startgroparna - jag kan känna det i hela min varelse! NU längtar jag efter vårsolen, NU vill jag tina upp och le igen. Den här vintern har varit väldigt mörk...

Skönt att du fick en helg som du behövde. Samla lite energi och bara göra må-bra-grejer är guld värt.

troi sa...

Först mötte det lite motstånd, men sen när han såg hur bra jag mår av egen tid, så blev det som naturligt.

Och jösses vad jag fick mycket gjort!

Nu längtar vi alla efter den värmande solen också!