onsdag 18 mars 2009

Från en blogg har jag skamlöst saxat den här listan. Jag skriver min tacksamhetslista på morgonen eftersom jag är lite trött på kvällen:

1. Några bra/roliga saker som hänt idag.
Jag har inte dumpat idag. Jag har varit måttlig och fick till och med beröm för min karaktär av sambon. Jag tog upp ett jobbigt ämne med sambon utan att vi blev ovänner. Jag ringde ett telefonsamtal, trots att det kändes jobbigt innan. Jag hittade en fin väska som jag vill ha. Jag hann med mycket på kvällen; vi spelade tre spel och jag hann dammsuga innan sänggåendet. Jag hade ett bra beslutsmöte.

2. Saker som jag varit tacksam över idag.
Jag är tacksam över att jag inte har behövt köpa nya saker. Jag är tacksam över att solen skiner. Jag är tacksam över att se min gosses leende. Jag är tacksam över att jag gillar min spegelbild just nu.

3. Saker jag ska göra bättre nästa gång.
Jag har redan bestämt att nu hänger jag in vinterjackan i garderoben. Jag ska också öva på att inte ta åt mig av sambons gnöl när jag kommer hem.

4. Dagens citat.
Allt gott är gratis!

5. Saker jag visualiserar om idag.
Att jag ska se vad som är rätt för mig och min familj.
Att jag har genomfört min bukplastik.
Att jag har det jag behöver.

6. Fem saker jag tycker om hos mig själv:
Jag är bra på att berätta historier. Jag sprider glädje. Jag är snygg. Jag har ett vackert inre. Jag är en källa för inspiration.

Inga kommentarer: