onsdag 11 mars 2009

Underbar och älskad av alla!

Det tar inte speciellt många dagar att vända en negativ trend till något mer positivt. Genom lite extra envishet och ett par små knep i bakfickan så känner jag mig just nu NYTTIG!!! Varför gör man det så fort man får lite kontroll på sitt ätande?

Är det så för alla människor att måendet är så starkt förknippat med kontroll av ätandet, eller är det bara jag? För när jag hamnar "fel" och den ena onyttigheten staplas på den andra så blir jag sur, grinig och vill inte ha på mig fina kläder eller gå ut.

Men när jag tar hand om mig lite extra och springer på toa ofta, känner att byxorna inte stramar om magen så blir jag automatiskt smal i mitt huvud och hög och lycklig. Jag ser mig själv i spegeln och tänker att jag ser ju rätt käck ut.

Nu längtar jag dessutom efter lite sol för jag är blek som en mumie i huden. Men förutom det så är jag glaaad! Och jag har kontroll!!!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Här har du en till! Mitt humör och välmående är direkt kopplat till mitt ätande. Äter jag sunkigt så mår jag sunkigt men om jag har kontroll, äter regelbundet, näringsriktigt och motionerar så får det en jävla massa positiva effekter och det är bara på någon dag eller två - direkt feedback med andra ord.

Men ändå är det så himla lätt att falla i gamla destruktiva mönster? WHY??

Glad att höra att du är glad och känner dig stark och fin!

Många kramar!

troi sa...

Visst kan man fundera på varför det är så?
I mitt tragiska fall kan det ibland funka så att jag är glad och nöjd och så vill jag bara fira lite och bli ännu gladare och nöjdare och som grädde på moset så faller jag tillbaka. Igen och igen. Trist men sant.

Och varför när man mår som en sunkburk under tiden?