måndag 16 mars 2009

Gratis.

Det bästa i livet är ju gratis, tänkte jag och gav mig iväg ut på lunchen. I jakt på upplevelser som är gratis. De höll på med nåt jippo i köpcentret, och döm om min förvåning när jag fick provsmaka olika sorters Firefly! Gratis. Jag brukar dricka den gröna, den köper jag på Kajsa Varg när jag är där och den är supergod och väldigt nyttig. Men det fanns ju fem sorter till... Fast jag konstaterade lite upplyft att den gröna faktiskt också är den godaste!

Full av nyttiga antioxidanter och för att inte dumpa för mycket på söt dryck gick jag vidare. Jag blev snart indragen på ett café där kaffet var gratis. Jag provsmakade en ny Zoégassort och slog på stort och tog en Latte. Den smakade helt ljuvligt! Krämig och mjuk.

Min favvoklädesaffär heter för övrigt Mango. Jag har varit jättenyfiken då man öppnade en ny Mangoaffär här i vårt "lilla" köpcentrum. Jag har våndats och tänkt att jösses, jag kommer att bli ruinerad med en Mangoaffär i huset. Men jag insåg att jag har inget att oroa mig för. När vi får hit fina nya butiker från stan så händer nåt med kläderna på vägen över vattnet. Alla kläder blir liksom färglösa och... lite trista. Lite för tillrättalagt. Det roar mig inte alls.

Avslutade med lunchen som i mitt fall är nästan gratis. Tomatsoppa och en dinkelsnurra med tomat och mozzarella.

Nu sitter jag här och njuter av min flytande lunch. Tomatsoppan är krämig och varm och jag konstaterar att det faktiskt fortfarande finns några saker i livet som är gratis:

* Att blogga. Det är ju gratis.
* Skicka SMS. Det är gratis.
* Fönstershopping. Gratis så länge du inte hittar nåt du vill ha. Håll gärna till i ett köpcentrum, då köper du garanterat ingenting.
* Att spegla mig. Kostar ingenting att stå och njuta av mig själv framför spegeln. Välj gärna en helkroppsspegel som är lite tiltad för bästa effekten.
* Att titta på andra. Detta är gratis och dessutom ganska roande.
* Åka buss eller pendeltåg. Det kostar inte mig en spänn just nu.

Inga kommentarer: