onsdag 2 september 2009

Bakslag

I går när jag var på väg till bion tänkte jag att himmel! Varför lägger jag alltid så mycket energi på vad jag ska äta och när? Detta eviga planerande och att alltid ha något att stoppa i munnen till hands. Så jag var lite kool och tog bussen till Slussen. Den stannade vid varenda mjölkpall och plockade upp och släppte av sådär tusen passagerare varje gång. Väl i slussen kände jag den bekanta känslan i kroppen och två sekunder senare skakade mina händer som två asplöv.

Det var bara till att med sista krafterna kämpa sig in på Pressbyrån och där handlade jag ungefär halva affären innan jag tänkte att min mage skulle bli nöjd. Jösses, jag skakade som en gammal alkis och svetten bröt fram i pannan. Jag började se dimmigt och tänkte märkliga tankar. Inte lätt att vara klarsynt då!

Vad ville jag med detta inlägg då? Förmodligen bara tala om vilken stor idiot jag är som inte kan sköta om mig.

Inga kommentarer: