lördag 5 september 2009

Utdraget

Det har varit superkul att sitta och pilla med utdraget. Jag har faktiskt blivit uppmärksam på hur mina utgifter egentligen fördelar sig, något överraskande. För jag trodde faktiskt att det var på ett litet annorlunda sätt än det visade sig vara.

Senaste timmen har jag svettats över att försöka få in mitt diagram här i bloggen men det funkar helt enkelt inte. Nu har jag påbörjat en något omständlig process och snart så kan jag nog prestera en liten men suddig bild av mitt diagram.

I alla fall så kom jag fram till att:
- 23% lägger jag på lån (räntor, amorteringar och kostnader i samband med lånade pengar)
- 17% på resor (det var semestern)
- 17% på boende (och här är även dagis, boende och försäkringar inbakat)
- 1% ! på sparande, lika mycket lägger jag på godis.
- 8% på livsmedel
- 7% på kläder
- 4% på jobb (lunch och resor)
- 3 % på bilen
- 4% på nöjen
- 4 % på vård

och sen massor av småposter.

Mitt löfte till mig själv är att jag ska öka vissa poster som sparande och minska andra poster som till exempel lån.

Inga kommentarer: