måndag 28 september 2009

Gratis är gott!

Helgen har faktiskt varit fenomenal! Jag gick inte ut på krogen och gjorde av med en massa pengar. Däremot gick jag på premiärvisningen av UPP (tack ÖEB) med gossen. Därefter unnade vi oss en lunch värdig kungar på Moderna muséet med en utsikt som toppar det mesta.

I helgen sålde vi skötbordet (ett vegga skötbord) och barnstolen (Stokke Tripp trapp). Jag önskar att alla saker man ägde var som barnprylarna. Vi har inte förlorat en spänn på gossens saker ännu. Allt vi har haft har vi kunnat sälja vidare på Blocket till någon annan lycklig familj som vill ha fina barnsaker. Att se en mamma komma med magen i vädret och bli jätteglad över att göra en bra affär när hon köper ett skötbord är helt underbart och man blir glad och nöjd i flera timmar därefter. För att inte tala om att det blir mer plats hemma. Nu börjar jag stirra mig omkring efter andra saker att sälja vidare. Jag vill bara sälja saker nu, känns det som.

Förutom så fort jag sticker näsan utanför dörren. Då vill jag ha nya stövlar, nya skor, ny vinterkappa, stickade halsdukar och you name it.

I helgen köpte jag faktiskt en sak som är verklig lyx för mig; Angel tredje säsongen...

Inga kommentarer: