tisdag 29 september 2009

Burn the witch!

Nu när jag började på nya jobbet så skämdes jag som en hund över mig själv som hela tiden måste bladdra ut att jag är opererad. Det känns ibland som "get over it, it was three years ago" och bottnar nog ganska rejält i att jag faktiskt skäms över att jag åt mig till en sådan övervikt som jag hade. Så jag fick ont i knäna och kände det som att jag inte orkade leva längre.

Men efter de senaste dagarnas utveckling så kan jag säga att jag är GLAD över att jag bar mitt fett på kroppen och att jag tog kraft till mig att operera mig och bli av med det där. För fy fan rent ut sagt vad jobbigt det hade varit för mig att ha det där fettet mellan öronen.

För jag kan säga såhär; att dras med 65 kilos övervikt gör att man kanske inte har fördomar om precis allt och alla samma sekund som man utsätts för dem. Däremot så upptäcker jag att många springer omkring med fett mellan öronen och är så fulla med fördomar och elaka tankar att man får skrämselhicka. Jag utsattes för väldigt mycket fördomar som överviktig. Men tro inte att det slutade i och med viktnedgången.

Enligt senaste utvecklingen så är jag utsatt för grannarnas tjockskallighet och jösses, säger jag. När man ställs inför total okunskap, människor som är som nollor i ansiktet när man talar med dem för de förstår helt enkelt inte. Det mest skrattretande är ju att de tror att jag på fullaste allvar skulle vilja jobba gratis för dem på min fritid. Livet är liksom för kort för det.

Nä så vi plockar bort den ende som kan någonting om att vårda relationer med hyresgäster och leverantörer (inte mig) eller den som kan något om ekonomi (mig, alltså) och så sätter vi dit en trädgårdsmästare som knarkat bort den sista lilla rest av hjärna och en köttbulle på ben som sitter i sitt badkar och gapar och skriker hela nätterna på posterna och så kan alla lugnt luta sig bakåt och aldrig mer vara oroliga för föreningens ekonomi. Jeeeeze! Men för guds skull, grow a spine och ta reda på fakta, varför inte passa på att lära er något på vägen? Fast varför ska ni det när ni på vanligt manér kan gödselsprida era åsikter till höger och vänster, vare sig man vill höra dem eller inte?

Nästa gång nån pratar om bönder kontra stadsbor så ska jag skratta dem rakt i ansiktet, för mer tjockskalliga och bakom flötet som dessa urstadsbor med fina anor, söderkisar med härlig bonndialdekt, stockholmare i flera led bakåt och södermaffia har jag aldrig stött på i hela mitt liv.

Wow!

Inga kommentarer: