fredag 25 september 2009

Snowflakes and earthquakes...

Den senaste tidens förändringar har tydligen haft en ganska positiv inverkan på mig. Jag blev ju lite sur över att H&M släppte sin Black Collection igår. Dan innan lön? Och att det jag suktat efter i ett halvår var slut. Men jag begav mig dit i alla fall, shopoholic som jag är. Tog ett par fina blusar och en kjol och skulle gå och prova. Så tänkte jag helt plötsligt: "vafan?" Det var så trångt, alla tjejer trängdes och suktade efter samma kläder. Lusten bara rann av mig. Jag gick tillbaka till jobbet för att vårda mina relationer istället. Undrar faktiskt vad jag sysslar med? Jag har hela garderoben full av snygga kläder med mening och så ska jag slösa mina surt förvärvade kronor på nya? Get a life liksom?

Så nu sitter jag åter här, i statens tjänst och gör nytta istället. Jag skriver ju blogg!

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Så trevligt att damerna ränner till H&M - jag har köpt fler aktier. :D

troi sa...

Ja, aktier skulle man ha köpt och inte en massa kläder...

Fast jag antar att de inte är billiga längre.